Diary Kecik
Hi , me adeeba , you ?.
-Nama diberi Nurul Adibah bt Badrishah . panggil deeba cukup ! cukup ! cukup ! haha ! sweet 16 . sweet lahh sangatttt . *tangan kat bahu mata tengok atas kaki terangkat . bhaha . menetap di ipoh perak
"



Skin by Ayien
Cute favicon byBabydoll
Blog owner: Adeeba

Suara remaja :')
Wednesday, April 24, 2013 | 9:21 AM | 0 comments
Time bosan-bosan ni akuu dok selidik dan kaji , kenapa zaman sekarang banyak remaja yang terjebak dalam gejala-gejala sosial . Cewohhh ~ Kajiii tuuuu . hahaha . okayy lets started . hmm . salah satu puncanya ialah "IBU BAPA" . Yess ! Exacly ! Parents . mereka adalah orang yg sangatt sangatt penting untuk mendidik anak-anak supaya menjadi yang terbaik . okayy ~ aku bagi example . untuk ibu bapa yang terlampau mengongkong anak sampai tahap anak tuu nak pergi kedai depan pun takbolehh -_- maka akan wujud lah kes anak lari rumah . okayy ! jangan buat muka pelik . bagi aku explain .... okayy , aku dapat tahu satu fakta ni , "remaja ni apa yang kita larang itu lahh yang nak dibuatnya" . hmm bila mak bapak tak kasi keluar dah kompom-kompom keluar ikut pintu belakang ataupun keluar senyap-senyap macam penyamun -,- . tak ke lari namanya tu ? cuba kalau mak bapak dia bagi dia keluar , mestilahh sopan jee dia keluar ikut pintu depan macam biasa kan ? dan !! sebagai teenagers kami tahu ibu bapa mesti akan risau bila anaknya keluar bersama rakan-rakan . macam-macam boleh jadi right ? . so , tenangkan hatimu dengan cakap "balik awal" . Kami tak kesahh makkk , kami tak kesahh abahh . yang mak dengan abah tak kasi keluar tu yang kamii kesahh ;) . hmm . yang kedua . Sebagai remaja kami banyak masalah . masalah yang kecil sebesar kuman akan kami anggap sebesar gajah sebab kami masih mentah dan kami anggap semua masalah tu adalah beban yang sangat membebankan . kami jugak tak pandai nak menyelesaikan masalah sendirian dan menyelesaikan masalah secara matang yang betul betul matang . kadang-kadang terpaksa pendam :') . kami memerlukan sedikit nasihat . Jadi , sebagai ibu bapa cuba untuk ajak kami berkongsi masalah atau bercerita masalah itu bersama . dengar macam ganjal kan ? Tapi percayalah . kita sebagai remaja kita perlukan seseorang yang lebih dewasa untuk berkongsikan masalah supaya dapat sedikit nasihat :') . Ibu bapa banyak yang leka tentang bab ini . masalah tak dikongsi bersama . Okayy , aku nak tanya kenapa Sekarangg ni wujudnya remaja perempuan yang lebih sayangkan "Boyfriend" daripada "Ibu bapa" ?? tettttt ! Lambattt . hmm , Aku bagitahuu eyhh ! hal ini demikian kerana kebanyakkannya "Boyfriend" mereka lebih faham mereka , lebih memberikan perhatian kepada meraka , lebih mengambil berat tentang mereka berbanding "Ibu bapa" mereka . Nampakk macam tak percaya kann ? kann ? Tapii wujudd bende nii . pleasee alert lahh parents parents sekalian alam kalau sayangkan anak anda .




Dear Child
Monday, April 1, 2013 | 2:09 AM | 0 comments
Hayatilahh Sahabat seangkatan kuu sekaliannn :') .

dear child , when your parent get old you must understand and patient with them
in case they break a plate , or spill a soup on the table because
they loosing their eyesight . pleasee don't yell at them
older people are sensitive. always having selfpity when you yell

When their knees get weaker , they hope you have the patience to help them get up
like how they used to help you while you were little, learning how to walk.
please bear with them when they keep repeating their self
like a broken record they hope you just keep listening to them please don't make
fun of them or get sick of listening to them . do you remember when you were little
and you wanted a toys ? you repeated yourself over and over until you got what
you wanted .

Rinduu yang tak tertahan
Thursday, November 22, 2012 | 10:31 AM | 0 comments
Yaallah , rindunya aku kat kau . hmm . hye korangg . amacam hari nii ? okayy ? hmm . akuu nak bgtahuu nii , akuu rinduu sangat-2 lahhh dekatt diaa . hmm diaa tahuu takk yangg aku sayangg kat diaa ? dia tahu tak yang akuu rindu diaa sangat-2 ? hmm . koranggg , korangg tahuu takk kalau dia datangg balik dan cari aku , aku akan terima dia balik walaupun dia buat aku macam sampah dulu . sebab hati akuu mungkin dapat lupakan dia kalau aku dapat pengganti yang lebihh baikk dari diaa :'( . tapi "dimana kan ku cari ganti , serupa denganmu" . hmm . tiap-2 malam akuu tengok gambar moto dia yang dia tangkap masa dia pakai phone aku dulu :'( . gambar moto dia pun jadilahhh tempat akuu lepaskan rindu yang teramat nii :'( .

Harii ituuu .
| 10:17 AM | 0 comments
Pagi-2 rabunn ni aku tiba-2 jee teringat saat akuu tahuu semuanyaa , saat hati aku hancur berkecai dan saat hati akuu rasa sakit yang teramat sangat . harituuu malam aku balik je last jumpa dia tiba-2 hati akuu tergerak  nak pergi rumah Kawan . dan saat aku sampaii je rumahh Kawan aku tiba-2 jee rasa sebak tengok muka Kawan yangg tengah bukak pintu . akuu pun taktahuu kenapa . sembang punya sembang tiba-2 mulalah Kawan cakap sesuatu

Kawan : kau dengan shah macam mana ? okayy ? korangg belum putus kan ?
Aku : belum , kenapa ?
Kawan : takdelah , harituu dia msg akuu , dia cakap dia dah putus dah dengan kau .
Aku : ................................ :'(

Fuhlamakkkkkk . air mata akuu masa tuu tak tercakapp . dah macam air paip . dada akuu rasa semacamm . kawan pun mula cerita diorangg dah pernah jumpa dulu sekali . balik jumpa tu diaa terus msg kawan dia cakap dia dah jatuh hati kat kawan , dia dah mula rindu kawan . koranggggg ... diaa aku punya lagii masa tuuu :'( !! akuu sayangg diaa :'( !! dan rupa-rupanya malam sebelum aku jumpa diaa tuu diaa jumpa Semua kawan-2 aku dulu :'( . maksudnya dah 2 kali diorang jumpa :'( . dan diorangg selalu msg . dan yang paling aku sedihh dia cakap kat kawan-2 dia yang Kawan tulaa awek diaa dann korang cuba fikir apa yang kawan dia fikir bila dia bawak aku jumpa kawan-2 diaa sedangkan kawan dia tahu yang kawan lahh awek shah masa tu :'( .

#thanks Kawan sebab cerita kat aku dan akuu tahuu kau tak salah sebab kau taktahu dan thanks muhammad shah rahim bin fadhir :') .