Diary Kecik
Hi , me adeeba , you ?.
-Nama diberi Nurul Adibah bt Badrishah . panggil deeba cukup ! cukup ! cukup ! haha ! sweet 16 . sweet lahh sangatttt . *tangan kat bahu mata tengok atas kaki terangkat . bhaha . menetap di ipoh perak
"



Skin by Ayien
Cute favicon byBabydoll
Blog owner: Adeeba

Suara remaja :')
Wednesday, April 24, 2013 | 9:21 AM | 0 comments
Time bosan-bosan ni akuu dok selidik dan kaji , kenapa zaman sekarang banyak remaja yang terjebak dalam gejala-gejala sosial . Cewohhh ~ Kajiii tuuuu . hahaha . okayy lets started . hmm . salah satu puncanya ialah "IBU BAPA" . Yess ! Exacly ! Parents . mereka adalah orang yg sangatt sangatt penting untuk mendidik anak-anak supaya menjadi yang terbaik . okayy ~ aku bagi example . untuk ibu bapa yang terlampau mengongkong anak sampai tahap anak tuu nak pergi kedai depan pun takbolehh -_- maka akan wujud lah kes anak lari rumah . okayy ! jangan buat muka pelik . bagi aku explain .... okayy , aku dapat tahu satu fakta ni , "remaja ni apa yang kita larang itu lahh yang nak dibuatnya" . hmm bila mak bapak tak kasi keluar dah kompom-kompom keluar ikut pintu belakang ataupun keluar senyap-senyap macam penyamun -,- . tak ke lari namanya tu ? cuba kalau mak bapak dia bagi dia keluar , mestilahh sopan jee dia keluar ikut pintu depan macam biasa kan ? dan !! sebagai teenagers kami tahu ibu bapa mesti akan risau bila anaknya keluar bersama rakan-rakan . macam-macam boleh jadi right ? . so , tenangkan hatimu dengan cakap "balik awal" . Kami tak kesahh makkk , kami tak kesahh abahh . yang mak dengan abah tak kasi keluar tu yang kamii kesahh ;) . hmm . yang kedua . Sebagai remaja kami banyak masalah . masalah yang kecil sebesar kuman akan kami anggap sebesar gajah sebab kami masih mentah dan kami anggap semua masalah tu adalah beban yang sangat membebankan . kami jugak tak pandai nak menyelesaikan masalah sendirian dan menyelesaikan masalah secara matang yang betul betul matang . kadang-kadang terpaksa pendam :') . kami memerlukan sedikit nasihat . Jadi , sebagai ibu bapa cuba untuk ajak kami berkongsi masalah atau bercerita masalah itu bersama . dengar macam ganjal kan ? Tapi percayalah . kita sebagai remaja kita perlukan seseorang yang lebih dewasa untuk berkongsikan masalah supaya dapat sedikit nasihat :') . Ibu bapa banyak yang leka tentang bab ini . masalah tak dikongsi bersama . Okayy , aku nak tanya kenapa Sekarangg ni wujudnya remaja perempuan yang lebih sayangkan "Boyfriend" daripada "Ibu bapa" ?? tettttt ! Lambattt . hmm , Aku bagitahuu eyhh ! hal ini demikian kerana kebanyakkannya "Boyfriend" mereka lebih faham mereka , lebih memberikan perhatian kepada meraka , lebih mengambil berat tentang mereka berbanding "Ibu bapa" mereka . Nampakk macam tak percaya kann ? kann ? Tapii wujudd bende nii . pleasee alert lahh parents parents sekalian alam kalau sayangkan anak anda .





Old things